.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصويب قطعنامه جدید توسط شورای امنيت
در اين جلسه شورای امنيت كه برای رای گيری درباره قطعنامه گسترش تحريم های ايران، روز شنبه، در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک برگزار شد، قطعنامه پیشنهادی گروه موسوم به ۵+۱ با پانزده رای موافق، بدون رای منفی، به تصويب رسيد.
تصويب قطعنامه جدید توسط شورای امنيت

شورای امنيت سازمان ملل متحد در نشست روز شنبه 4 فرودين ماه 1386خود با اکثريت آرا قطعنامه ۱۷۴۷ گسترش تحريم ها عليه ايران را تصويب کرد.

به گزارش بازتاب، در اين جلسه قطعنامه پیشنهادی گروه موسوم به 5+1، با پانزده رای، بدون رای منفی، به تصويب رسيد.

جلسه شورای امنيت برای رای گيری درباره قطعنامه گسترش تحريم های جمهوری اسلامی ايران، روز شنبه، در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک، آغاز برگزار شد.

دوميسانی کومالو، سفير آفريقای جنوبی در شورای امنيت سازمان ملل، به عنوان رييس دوره ای اين شورا، اولين سخنزان اين نشست بود. پس از آن نمايندگان كشورهاي اندونزي و كنگو نيز به ايراداتي در متن قطعنامه اشاره كردند.

ناصرعبدالعزيز الناصر نماينده قطر در شورای امنيت سازمان ملل، نیز در سخنان خود بر حق ايران در استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای تاکيد کرد.

جلسه شورای امنیت برای رای گیری قطعنامه گسترش تحریم های جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، درحالی برگزار می شود که اين جلسه تحت پوشش اكثر رسانه هاي بين الملل قرار داشت .
با وجود اينكه گفته مي‌شد با توجه به لغو سفر رئيس جمهور به آمريكا منوچهر متکی وزیر امور خارجه در اين جلسه حاضر خواهد شد، ولي در تصاويري كه پخش مي‌شد متكي و حتي ظريف در جلسه ديده نمي‌شدند.

دومیسانی کومالو، سفیر آفریقای جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل وقت مقرر شده برای رای گیری را اعلام کرده و تایید کرد وزیر امور خارجه ایران نیز در جلسه حضور خواهد داشت.

شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه قبلی خود که در آذرماه سال گذشته تصویب شده بود و به قطعنامه ۱۷۳۷ مشهور است، ضمن اعمال تحریم بر صنایع موشکی و هسته‌ای ایران، به جمهوری اسلامی ایران ۶۰ روز فرصت داده بود تا فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

آمریکا و کشورهای غربی ادعا مي‌كنند، که ایران احتمالا با هدف ساخت سلاح هسته ای به غنی سازی اورانیوم دست می‌زند اما مقام های ایرانی بارها اين ادعا را رد كرده‌اند و گفته‌اند انرژي هسته ايران داراي مقاصد صلح‌آميز است.

قطعنامه ۱۷۴۷ تحريم فروش تسليحات از سوی ايران را دربر می گيرد و از کشورهای ديگر می خواهد که داوطلبانه، روابط تجاری و مالی خود را با ايران قطع کنند. همچنين ۲۸ شخص حقيقی و حقوقی با تحريم و محدوديت سفر و مسدود شدن دارايی بانکی و مالی مواجه می شوند.

گفتني است، اصلاحاتي كه توسط آفريقاي جنوبي در متن قطعنامه گسترش تحريم اعمال شد بسيار محدود بوده و چندان تاثيري در گسترش تحريم‌ها ندارد.
تنها تغييری که در اين قطعنامه داده شده، اضافه شدن بندی است که تصريح می کند هدف از تحريم ايران، مقابله با بروز قدرت های اتمی در خاورميانه و تلاش برای رسيدن به منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی است. 

اطلاعات جديد خبرنگار بازتاب حاكي است، از چند دقيقه پيش حدود ساعت 12، وزير خارجه كشورمان در جايگاه حاضر و شروع به سخنراني كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.